Technik hotelarstwa
Ukończenie Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych oraz uzyskanie kwalifikacji Technika Hotelarstwa umożliwia m.in.: pracę w hotelach, firmach hotelarsko-usługowych, biurach turystycznych, kwaterach prywatnych, organach administracji samorządowej zajmujących się usługami hotelarskimi oraz założenie własnej działalności gospodarczej.
Do zadań zawodowych technika hotelarstwa należy:
– prowadzenie hotelowego biura obsługi klienta
– bezpośrednia obsługa klienta
– organizacja przyjęć, bankietów, imprez sportowo-rekreacyjnych i rozrywkowych
– świadczenie i przestrzeganie procedur oferowanych usług
– nadzorowanie pracowników poszczególnych służb hotelowych
– prowadzenie dokumentacji zakładu
– prezentowanie właściwej kultury osobistej, zachowanie dyskrecji i uczciwości w stosunku do klientów
– organizowanie usług hotelarskich i usług dodatkowych
– komunikacja z klientem i doskonalenie kompetencji językowych i komunikacyjnych savoir-vivru, kultury osobistej, umiejętności zachowania się w różnych sytuacjach zawodowych
– profesjonalna obsługa komputera i programów branżowych
– posługiwanie się językiem obcym
– obsługa urządzeń biurowych
– obsługa klienta przez telefon
– umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresowych.
Po ukończeniu KKZ (Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy) kursant otrzymuje Zaświadczenie ukończenia kwalifikacyjnego kursu zawodowego wydane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Po zdaniu egzaminu OKE, otrzymuje się świadectwo/dyplom potwierdzające kwalifikacje w zawodzie Technik Hotelarstwa (Kod zawodu: 422402).