Technik obsługi turystycznej
Ukończenie Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych oraz uzyskanie kwalifikacji Technika Obsługi Turystycznej umożliwia m.in.: podjęcie zatrudnienia w biurach podróży, agencjach turystycznych, hotelach, restauracjach, agroturystyce, domach wczasowych, punktach informacji turystycznej, urzędach administracji państwowej na stanowiskach związanych z organizacją i promocją turystyki, biurach organizatorów kongresów i konferencji, lotniskach oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług turystycznych.
Do zadań zawodowych technika obsługi turystycznej należy:
– przygotowywanie, sprzedaż, realizacja i rozliczanie imprez i usług turystycznych;
– udzielanie informacji turystycznej;
– obsługa klientów korzystających z usług turystycznych, np. przewodnickich, pilotażu, noclegowych;
– obsługa konferencji, kongresów;
– prowadzenie dokumentacji związanej z organizacją imprez i usług turystycznych oraz obsługą klientów;
– realizuje zadania w systemach rezerwacyjnych;
– prowadzi działania marketingowe na rzecz turystyki.
Po ukończeniu KKZ (Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy) kursant otrzymuje Zaświadczenie ukończenia kwalifikacyjnego kursu zawodowego wydane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Po zdaniu egzaminu OKE, otrzymuje się świadectwo/dyplom potwierdzające kwalifikacje w zawodzie Technik Obsługi Turystycznej (Kod zawodu: 422104).